Subject: FW: Ettepanek seoses füsioterapeudi iseseisva vastuvõtuga
From: "SM Info"
To: "SM Info"
Date: Fri, 1 Mar 2024 10:22:03 +0200

From: Silver Uustalu | Terviseuuringud.ee <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 29, 2024 10:30 AM
To: Riina Sikkut <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Ettepanek seoses füsioterapeudi iseseisva vastuvõtuga

Tere Riina,

Meie riigis on ägedad e-lahendused, mis aitavad muuta kuluefektiivsemaks 
protsesse. Riik on panustanud tervisevaldkonda ja käima saanud hästi 
toimivad lahendused nt Terviseportaal ja Üleriigiline Digiregistratuur. Mul 
on üks sõbralik ettepanek, mida saaks ellu viia minimaalse aja ja kuluga. 
Samas kasvaks kuluefektiivsuse ja meditsiinitöötajate töörõõm.

Alates oktoobrist 2023 on võimalik osutada füsioterapeudil iseseisvat 
vastuvõttu ning Tervisekassa lepingut omava ettevõtte/füsioterapeudi 
vastuvõtule saamiseks on vaja perearsti saatekirja.

Hetkel saavad riikliku Terviseportaali ja Digiregistratuuri e-kanalite kaudu 
patsiendid küll mugavalt otsida omale esimese sobiva aja ja teenuse ning 
broneerida vastuvõtule, kuid Üleriigiline Digiregistratuur (ÜDR) kontrollib 
automaatselt saatekirja olemasolu, aga mitte saatekirja väljastajat 
(perearst või eriarst).

Probleem on selles, et patsientidele väljastavad saatekirju ka eriarstid 
(ortopeedid, neuroloogid jne) ning patsiendid saavad endale nende 
saatekirjade alusel broneerida ka aega vastuvõtule, kuid hetkel 
füsioterapeudid ei tohi nende saatekirjade alusel teenust osutada. Selline 
olukord tekitab paljudel juhtudel segadust patsientide, eriarstide, 
perearstide seas.

Hetkel peame igal hommikul käsitsi graafikust (graafik tekib digitaalselt 
ÜDRiga integreeritult) kõik registreeringud üle kontrollima ja välja noppima 
kõik eriarsti saatekirjad ning patsiendile selgitama (helistama), et sellise 
saatekirja alusel me teenust osutada ei tohi. Seejärel palume pöörduda kas 
perearsti poole, kes väljastaks saatekirja iseseisvale füsioterapeudi 
vastuvõtule või pöörduda sellesse asutusse, kust eriarsti saatekiri 
väljastati lootuses, et ehk leitakse majasisene füsioterapeudi vastuvõtu 
aeg.

Patsient ei saa aru, mis on vahet perearsti ja eriarsti saatekirjal. 
Erinevusest saavad aru üldjuhul meditsiinitöötajad. Hetkel on isegi 
segaduses meditsiinitöötajad, sest kõigile tundub see olukord ebaloogiline 
ja arusaamatu.

Ettepanek: lubada Tervisekassa rahastatud iseseisva füsioteraapia vastuvõtu 
osutamist patsientidele ka eriarsti saatekirja alusel.

Juhul kui on lisaküsimusi, siis hea meelega selgitan.

Lugupidamisega,

Silver Uustalu /  tel 5138563

juhatuse liige

www.terviseuuringud.ee <http://www.terviseuuringud.ee>

PS oleme allkirjastanud Tervisekassaga iseseisva füsioteraapiateenuse 
osutamise lepingu